Tuesday 26 February 2013

Cerita kita tak sama...

Ada rasa tak best dalam hati....betul2 tak best..hmm..recently, not even has a good mood.

But i'm trying to be happy... Saya lupa diri agaknya...leka nikmat dunia..lupa Dia yg memberi segalanya..Dia yg Maha Segalanya..Pemilik mutlak setiap yg ada dalam diri saya..Subhanallah...

Mudahnya aku terleka..lupa ke dengan ujian yg pernah dialami? Ya Allah, jgnlah dijauhkan kasih sayangmu dariku...

Last night my dear cousin share something with me..about her boyfriend..
Aku hanya mendengar...sesekali berfikir, dan sempat utk mengaitkan apa yg pernah aku alami...almost be the same..bezanya cerita kami, he fight his love for her..and my first luv never ever once fight for our love...
Sayu itu dtg kembali. Teringat detik itu. Bodohnya aku ketika membiarkan dia membuat pilihan sedangkan aku yg perlu membuat keputusan..aku cuba menahan air mata..telah berjanji takkan menangis lagi utk cinta yang tak pernah dihargai..
I give some advice to her..aku berdoa, dia tidak menerima nasib seperti aku...ketika dia cuba mengaitkan cerita kami, satu yg aku sebut, "aku sgt kesian..sebab cuma aku yg berusaha. Cerita kita tak sama, sebab kau lagi beruntung..he fight for you, for your love..in my case, i'm never win..not even once..we're not the same.."

Hati mula terasa penat..cerita sebegini, aku tidak perlukan pengalaman org lain. Aku sendiri terpilih untuk menempuhinya..namun, tak bererti jalan cerita yg sama tidak boleh ada pengakhiran yg berlainan...namun, terlalu sukar ke untuk setia? Mudahnya cinta itu terbahagi..kalau tidak mampu setia, cukuplah jangan menjadi penipu..jika tidak mampu bertanggungjawab sehingga ke akhirnya, kenapa masih tidak mahu melepaskan?

People ask me, why its so hard to trust people..i ask them, why is it so hard to keep a promise...

Aku berdoa di dalam hati...semoga jodoh mereka panjang..namun yang terbaik hanya Engkau yg mengetahuinya Ya Allah...Amin..































0 comments:

Post a Comment