Wednesday 27 March 2013

People comes and go...

Senang cerita macamnila...ye, dalam hidup ni, org dtg dan pergi tu benda yg biasa..tersangat biasa..mungkin dari situlah manusia lebih belajar utk menghargai...nk cakap org, agaknyer dulu aku pun sama. Time tengah dilamun cinta, di awang2an, zaman2 jahiliyah, aku lupa pada org sekeliling, lupa pada si pemberi nasihat, lupa pada kwn yg pernah bersama...

Alhamdulillah, dianugerahkan aku dgn kekecewaan yg mengingatkan aku semula pada org2 yg tak pernah tinggalkan aku..dan sekarang, mata pun dah semakin celik. Dan akhirnya, aku juga diberi peluang utk merasa perasaan tu. Perasaan dilupakan dan ditinggalkan oleh org2 yg aku percaya, yg aku dh anggap sebagai teman, sahabat, atau rakan...betulla org cakap, sekarang dunia balas dunia...kita buat org, esok lusa, org pulak buat kita..

Kesimpulannya, bila dh terhantuk baru nk terngadah..bila tetiba kita bercerita, gelak ketawa sama2, and keesokan harinya, minggu depannya tetiba mereka senyap tanpa khabar berita,...nak kata busy, jalan selisih bahu, tak pulak bertegur sapa macam selalu...tak terfikir pulak aku berapa kali aku terkebil-kebil tertanya-tanya apa salah aku tetiba orang menjauhkan diri??

Some of them tell me, "you have the potential to make people smile, like you, and then fall in love with you...and i'm answering them with smiling "and after that they will leave me..."

So, di kesempatan ini, aku nk say sorry pada yg pernah aku buat xtau, and yg pernah rasa aku sombong, and lupa kawan2..i'm trying so hard to be a good friend to you, and you, and you...and lets appreciate people that we have..parents, family, teman, sahabat, rakan dan kawan...

Dengan ini, saya Siti Hajar Bt Mohd Fauzi nak say thanks byk2 pada yg x pernah tinggalkan saya, sentiasa berada di sisi saya dan menerima baik buruk saya seadanya...sayang korang semua!!


-peace no war-

0 comments:

Post a Comment